مجموعه عکس “بهای خودشیفته‌گی”

مجموعه عکس “بهای خودشیفته‌گی”

هر سال صدها میلیون حیوان، قربانی تولید پوشاک، پوشش مبلمان، رختخواب و وسایل تزئینی انسانها میشوند… خز، چرم، پشم، ابریشم، پر… این در حالی است که ما امروز این امکان را داریم که بدون محصولات حیوانی و بدون استثمار و کشتار حیوانات، لباسها و مبلمان و وسایل تزئینی مناسب و زیبا داشته باشیم.

در این مطلب به عکسهایی از عکاس ایتالیایی “پائولو مارچتی” باعنوان “بهای خود‌شیفته‌گی” می‌پردازیم که جایزه اول عکس مستند طبیعی سایت لنز کالچر را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرده.

وسواس در ظاهر و خودشیفته‌گی، صنعتی به اسم مد راه انداخته است. صنعتی که برپایه قربانی کردن حیوانات بنا شده. صنعتی ستمگر که خشونت و کشتار میلیون ها حیوان در آن کمتر گفته شده. حیواناتی که در داخل قفس های تنگ زندگی می‌کنند تا تبدیل به لباس و… شوند. لباس هایی زیبا که به زشت ترین صورت تولید می‌شوند.

همه ما میدانیم که کشاورزی صنعتی چگونه باید باشد. شیوه های مدرن، تکنیک های صنعتی و علمی، به دست آوردن حداکثر مقدار محصول با کمترین هزینه و با استفاده از حداقل مقدار فضا را ممکن می‌سازد.

در عین حال، ما در مورد یک نوع خاص از کشاورزی صنعتی بسیار کمتر می دانیم: برداشت پوست های حیوانی. این یک کسب و کار عظیم است، با محصولاتی که برای بازار جهانی بزرگ و مد روز عرضه می‌شود.

در این عکس ها من به شما قربانی اصلی این بازار ها، که در پشت تبلیغات دنیای مد پنهان شده اند را نشان خواهم داد.

وسعت این صنعت میلیون‌ها یورو در سال است و شامل بسیاری از مارک‌های معروف از جمله Gucci، Hermès، Cartier، Burberry، و بسیاری دیگر می‌شود. در حقیقت ایتالیا و فرانسه تنها به نیمی از تقاضای اروپا پاسخ می‌دهند.

یک لیست بلند از حیوانات وجود دارد که پوست آنها در صنعت مد استفاده می‌شود. این‌ها نمونه‌هایی است از حیوانات بی‌شماری که برای تولید لباس های لاکچری، خز، چرم و پر قربانی دامداری صنعتی شده اند.

تا به امروز، من روی دو فصل اول این پروژه کار کردم. اول من در کلمبیا کار میکردم، جایی که شاهد پرورش  انبوه تمساح‌ها بودم. بعدا، به لهستان رفتم، جایی که من در مزرعه پرورش انبوه سمور کار کردم. من قصد دارم پروژه خودم را ادامه دهم و تلاش خواهم کرد تا دسترسی بیشتری به این مزارع پرورش حیوانات پیدا کنم. این مکان ها در سراسر جهان وجود دارند، و من می‌خواهم یک گزارش منحصر به فرد در مورد این کار فجیع اراعه کنم.

“بهای خودشیفته‌گی” یک سند بی مانند است از آغاز تحقیق در مورد یک پدیده وحشتناک. این یک شرارت است، هرچند که مطابق با قوانین بوده و برای چندین دهه است که انجام می‌شود؛ اما این یک قتل عام گونه های حیوانی برای مقاصدی”زیبا” است.

کلمبیا، دو ساعت از شهر بارانکویلا، این عکس از داخل اتاقی به نام "اتاق سلاخی" گرفته شده. تمساح ها با بریدن گردنشان کشته می‌شوند. هر برش اثر چاقوی فردی است که تنها کارش بریدن گلوی تمساح هاست.
کلمبیا، دو ساعت از شهر بارانکویلا، این عکس از داخل اتاقی به نام “اتاق سلاخی” گرفته شده. تمساح ها با بریدن گردنشان کشته می‌شوند. هر برش اثر چاقوی فردی است که تنها کارش بریدن گلوی تمساح هاست.

 

هزاران پوست تمساح بعد از فرایند شست و شوی اولیه در فضای باز پهن می‌شوند. پوست گونه "Repticosta" به بازارهای شرقی فرستاده می‌شود. برای مثال پوست های عکس بالا در نمایشگاهی درسنگاپور به مدت 20 روز به نمایش گذاشته خواهند شد.
هزاران پوست تمساح بعد از فرایند شست و شوی اولیه در فضای باز پهن می‌شوند. پوست گونه “Repticosta” به بازارهای شرقی فرستاده می‌شود. برای مثال پوست های عکس بالا در نمایشگاهی درسنگاپور به مدت ۲۰ روز به نمایش گذاشته خواهند شد.

 

در یکی از مهمترین پرورشگاه تولید انبوه گونه‌های سمور در لهستان، نزدیک شهر گرودژیک ویلکوپولسکی. در عکس بالا از یک نوار نقاله برای جابه جایی سمورها از یک ساختمان به ساختمان دیگر استفاده می‌شود. در پس زمینه می‌بینید که چگونه لاشه‌های بدون پوست داخل یک ظرف بزرگ روی هم انباشته شده‌اند.
در یکی از مهمترین پرورشگاه‌های تولید انبوه گونه‌های سمور در لهستان، نزدیک شهر گرودژیک ویلکوپولسکی. در عکس بالا از یک نوار نقاله برای جابه جایی سمورها از یک ساختمان به ساختمان دیگر استفاده می‌شود. در پس زمینه می‌بینید که چگونه لاشه‌های بدون پوست داخل یک ظرف بزرگ روی هم انباشته شده‌اند.

 

یک تصویر کلی از مزرعه پرورش سمور. هر ساله ده ها هزار سمور داخل این لونه ها پرورش میابند. پوست آنها معمولا برای فراوری در کارخانه های چین استفاده میشود، مهمترین بازار حال حاضر در دنیا.
یک تصویر کلی از مزرعه پرورش سمور. هر ساله ده ها هزار سمور داخل این لانه ها پرورش داده می‌شوند. پوست آنها معمولا برای فراوری در کارخانه های چین که مهمترین بازار حال حاضر در دنیاست استفاده میشود.

 

کارگر بریدگی هایی روی پوست تمساح هایی که مشاهده کردید ایجاد می‌کند. این فرایند حساس در طی چندین مرحله انجام میشود. ابتدا تمساح ها با بریدن گردنشان کشته میشوند.
کارگر، بریدگی هایی روی پوست تمساح هایی که مشاهده کردید ایجاد می‌کند. این فرایند حساس در طی چندین مرحله انجام می‌شود. ابتدا تمساح ها با بریدن گردنشان کشته می‌شوند.

 

بعدا، پوست ها از بدن ها جدا می‌شوند. در این اتاق می‌توان توده ای از تمساح های بدون پوست را دید و این فرایند نیز مثل همه کارهایی که در این مزرعه انجام می‌شود، فقط با دست انجام می‌پذیرد.
سپس پوستشان از بدن جدا می‌شود. در این اتاق می‌توان توده ای از تمساح های بدون پوست را دید و این فرایند نیز مثل همه کارهای دیگر در این مزرعه فقط به صورت دستی انجام می‌پذیرد.

 

میلان، ایتالیا، سپتامبر 2014. پوست تمساح‌ها در یکی از مهمترین نمایشگاه های دنیا به اسم "LINEAPELLE" به نمایش در آمده‌اند. هزاران نفر از کارکنان صنایع تولید پوشاک از سراسر جهان به اینجا آمده‌اند.
میلان، ایتالیا، سپتامبر ۲۰۱۴. پوست تمساح‌ها در یکی از مهمترین نمایشگاه های مد دنیا به اسم “LINEAPELLE” به نمایش در آمده‌اند. هزاران نفر از مدیران صنایع تولید پوشاک از سراسر جهان به اینجا آمده‌اند.

 

داخل کارگاه تولید پوست سمور، دستگاهی دیدیم که خز حیوان را از بدنش جدا میکند. برخلاف تمساح ها این کار توسط دستگاه ها انجام می‌شود.
در کارگاه تولید پوست سمور، دستگاهی دیدیم که خز حیوان را از بدنش جدا می‌کند. برخلاف تمساح ها، پوست سمور توسط دستگاه جدا می‌شود.

 

میلان، ایتالیا، یک کت تولید شده از خز سمور که در نمایشگاه"LINEAPELLE" به نمایش گذاشته شده.
میلان، ایتالیا، یک کت تولید شده از خز سمور که در نمایشگاه”LINEAPELLE” به نمایش گذاشته شده.

 

در این انبار، اجساد بیجان سمورها قبل از فرایند پوست کنی دیده می‌شود. آنها به وسیله گاز های سمی قتل عام شدند. و سپس اجساد توسط نوار نقاله به اتاق‌های دیگر منتقل می‌شوند. جایی که پوست ارزشمندشان از بدنشان جدا خواهد شد.
در این انبار، اجساد بیجان سمورها قبل از فرایند پوست کنی دیده می‌شوند. آنها به وسیله گاز های سمی قتل عام شده‌ و سپس توسط نوار نقاله به اتاق‌های دیگر، جایی که پوست ارزشمندشان از بدنشان جدا خواهد شد، منتقل می‌شوند.

 


این مجموعه توسط “Paolo Marchetti” با عنوان “The Price of Vanity”در سایت لنز کالچر منتشر شده‌ است.

ترجمه: بهراد مصطفائی

1 دیدگاه دربارهٔ «مجموعه عکس “بهای خودشیفته‌گی”»

دیدگاه‌ها غیرفعالند.