مدلهای طراحی وب سال ۲۰۱۷

روند طراحی وب در سال ۲۰۱۷

فضای مجازی همواره در حال تغییر است. تکنیک های جدید خیلی سریع به وجود می‌آیند. ابزارهای طراحی همواره در حال بهبود هستند و امکانات جدیدی را در اختیار طراحان قرار می‌دهند. به خاطر همه اینها مدل وبسایت ها همواره در حال تغییر است. در پایین تعدادی از مدلهای جدید طراحی را ذکر می‌کنیم که اگرچه همه شان جدید نیستند و در سال ۲۰۱۶ هم به کار برده می‌شدند، اما انتظار می‌رود همچنان کاربری بالایی داشته باشند.

رنگ

انتخاب رنگ برای یک وبسایت اهمیت بسیار زیادی دارد. رنگ می‌تواند طرز نگرش بازدید کنندگان یک وبسایت را تحت تاثیر قرار دهد. سایت پانتون رنگ سال طراحی را سبز معرفی کرده است. این رگ به عنوان نمار تازگی و زندگی انتخاب شده است. البته من انتظار ندارم همه وبسایت ها در سال ۲۰۱۷ به رنگ سبز باشند، ولی مطمئنم شاهد طراحی های بسیاری با الهام از این رنگ خواهیم بود.

همچنین به دلیل معروفیت “گوگل متریال دیزاین” رنگبندی‌های توصیه شده در آن روند صعودی خواهند داشت.

به نظر نمی‌رسد این روند حالا حالاها متوقف شود. می‌توانید برای انتخاب رنگبندی طراحی تان از وبسایت Material design pallet استفاده کنید.

مدرن رترو

مدرن رترو می‌تواند پیکسل آرت یا شکل برداری یا یک عکس دهه ۸۰ باشد. اما هرچه که هست توانسته جای خود را میان طراحان وب باز کند.

وبسایت sweet mangolia شکل قدیمی رترو را انتخاب کرده است. همچنین انیمیشن‌های زیبایی هم به کار برده است. اینها به وبسایت حال هوای مدرن را می‌دهند که با خاص بودن شمایل قدیمی همراه شده‌اند.

سینماتوگراف ها

سینماتوگراف‌ها عکسهایی هستند که المان های با حرکت تکراری دارند. به تازگی استفاده از آنها رو افزایش دارد که البته جلوه جالبی به طراحی می‌بخشند.

سنماتوگراف‌ها می‌توانند عکس با فرمت GIF یا ویدئو باشند که اگر کیفیت خوبی داشته باشند حجم زیادی خواهند داشت. آنها به راحتی می‌توانند حجمی بیش از ۳ مگابایت داشته باشند که این امر ممکن است باعث شود بیشتر افراد از ویدئو استریمینگ (یعنی میزبانی در وبسایتهای مانند یوتیوب) استفاده کنند.

شما می‌توانید نمونه‌های جالب سینماتوگراف را در وبسایت Flixel مشاهده کنید.

حروف درشت و بزرگ

سال ۲۰۱۶ شاهد استفاده بسیار بجا و خوب از خطنوشته ها بود , ۲۰۱۷ شاهد تکرار این روند هستیم. حروفی که بعضی اوقات حتی نصف صفحه نمایش را پر می‌کنند و به ابزاری برای جلوه بخشیدن به وبسایت ها تبدیل شده‌اند.

 

 

با تشکر.

برگرفته از وبسایت wpmudev

ترجمه: بهنود مصطفایی

 

بازنشر این مطلب با ذکر نام منبع بلامانع می‌باشد.