آیفون x اپل سودآوری بیشتری برای سامسونگ خواهد داشت!

آیفون x اپل و سودآوری برای سامسونگ

شرکت‌های اپل و سامسونگ اگرچه دو رقیب بزرگ در دنیای تکنولوژی هستند، اما در مورد فروش آیفون ایکس منافع مشترکی دارند. برای هر گوشی ساخته شده آیفون ایکس، سامسونگ ۱۱۰$ به جیب میزند! این مبلغ برای صفحه نمایش OLED به کار رفته در آیفون ایکس و چیپ مموری است که توسط سامسونگ ساخته می‌شود. طبق تحقیق نشریه وال استریت ژورنال در اصل اگر آیفون ایکس فروش خوبی داشته باشد، سامسونگ درآمد بیشتری نسبت به فروش گوشی خودش یعنی گالاکسی اس ۸ خواهد داشت.

آیفون x اپل و سودآوری برای سامسونگ
آیفون x اپل و سودآوری برای سامسونگ

 

اگرچه دو کمپانی اپل و سامسونگ اختلافات و رقابت شدیدی با هم دارند، تا حد زیادی نیز به همدیگر وابسته هستند. سامسونگ تولید کننده عمده نمایشگرهای OLED در جهان است و اپل در گوشی آیفون ایکس خود برای اولین بار از این نمایشگر استفاده کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروش اپل آیفون x در ۲۰ ماه ابتدایی حدود ۱۳۰ میلیون عدد باشد که با احتساب سود سامسونگ از هر گوشی(۱۱۰$) میزان سود کلی سامسونگ از فروش آیفون حدود  ۱۴.۳ میلیارد دلار خواهد بود. همان تحقیق فروش گوشی سامسونگ گالاکسی اس ۸ را حدود ۵۰ میلیون عدد پیشبینی می‌کند که با احتساب سود ۲۰۲$ برای هر گوشی، سود کلی سامسونگ از فروش گوشی خودش ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود یعنی ۴ میلیارد دلار کمتر از اپل آیفون ایکس.

اگرچه این یک خبر بسیار خوب برای سامسونگ است ولی گزارش‌ها نشان از رایزنی اپل با دیگر تولید کنندگان نمایشگرهای OLED دارد. مشکل اینجاست که هیچ تولید کننده‌ای توان تولید این حجم از نیاز اپل را ندارد و فعلا اپل باید با سامسونگ توافق و مسالمت آمیز رفتار کند.

برگرفته از وبسایت معتبر سی نت

ترجمه: بهنود مصطفایی