با ۲ میلیون چه دوربینی بخرم؟

با ۲ میلیون چه دوربینی بخرم؟ این سوالیه که شاید برای شما هم پیش اومده باشه. تو این مطلب سعی کردیم یه جواب براش پیدا کنیم.

البته به دلیل افزایش قیمت دلار و تورم عنوان این مطلب به “با ۵ میلیون چه دوربینی بخرم؟” تغییر میکنه ! ولی ۱ گزینه از بین دوربینایی که هم اکنون (بعد از تورم) قیمتشون به ۲ تومن رسیده هم معرفی خواهم کرد.

توجه داشته باشید این گزینه ها نظر شخصی بنده هست که با مطالعه سایت های مختلف و کار در این زمینه به دست اومده و امکان داره افراد دیگه نظرات متفاوتی داشته باشند.

گزینه ها:

  1. دوربین های کامپکت (اندازه کوچک)
  2. دوربین های سوپر زوم (اندازه متوسط)
  3. دوربین های اس ال آر (اندازه بزرگ)

گزینه کنونی:  Canon Powershot sx710 HS

این دوربین با ابعاد جم و جور (کامپکت) و بزرگنمایی اپتیکال ۳۵ برابر برای افرادی که علاقه مند عکاسی از هواپیما یا پرنده ها هستند بسیار ارزشمند خواهد بود. همچنین با داشتن پردازنده جدید DIGIC 6 کیفیت بسیار مطلوبی رو ارائه میکنه. از دیگر امکانات خوب و کاربردی این دوربین میشه به وجود Wifi اشاره کرد که می‌تونید به سادگی عکساتون رو به گوشی همراه تون انتقال بدید. قیمت این دوربین در حال حاضر حدود ۱.۹ میلیون تومن هست.  برای مشاهده مشخصات و قیمت دقیق اینجا رو کلیک کنید.


  • دوربین های کامپکت: این دوربین ها با توجه به ارزانی و قابلیت حمل و نقل خوب میتونند گزینه خوبی باشند ولی با ۲ میلیون تومان گزینه های بهتری برای خرید وجود داره. مزیت اصلی اونها کوچک بودن و قابلیت حمل و نقل راحتشون هست. عیب اونها اندازه سنسور کوچکشون هست که تو نور کم کیفیت عکس خوبی ندارند. به طور کلی اگر به کوچیکی اهمیت میدید مثلا اگر کوهنوردی میکنید و اندازه و وزن براتون مهمه و عکساتون در نور روز هستند این نوع دوربین ها میتونند انتخاب خوبی براتون باشند. از بین دوربین های کامپکت ما دوربین Sony cyber shot RX100 ll با قیمت حدودی ۸ میلیون تومان رو بهتون پیشنهاد میدیم. مزیت این دوربین سنسور بزرگ نسبت به بقیه کامپک های در این رده قیمتی و کیفیت ساخت بسیار خوب و لنز از شرکت معتبر کارل زایس است. برای مشاهده قیمت و خرید کلیک کنید.

با 2 میلیون چه دوربینی بخرم؟

  • دوربین های سوپر زوم: البته معمولا در رده دوربین های کامپکت دسته بندی میشن اما به نظر شخص بنده این رده بندی درس نیست چون اندازشون خیلی فرق میکنه. این دوربینها اندازه سنسور و کیفیت تصویرشون تقریبا مثل کامپکت ها هستش و فقط قدرت زوم خیلی زیادتری دارن و لنزشون بزرگتره که باعث شده دوربین بزرگتر و سنگینتر بشه. برای کسائی که علاقه دارن از ماه یا هواپیما یا پرنده ها یا چیزایی که خیلی دورن عکس بگیرن میتونه انتخاب خوبی باشه. تو این قسمت هم دوربین Nikon Coolpix P900 میتونه برترین انتخاب با قیمت تقریبی ۴ میلیون تومان باشه. بزرگنمایی اپتیکال ۸۳ برابر! میتونه برای علاقه مندان بی‌نهایت جذاب و وسوسه انگیز باشه. میتونید داخل حفره های ماه رو هم ببینید مثل یه تلسکوپ! برای مشاهده قیمت و خرید کلیک کنید.

با 2 میلیون چه دوربینی بخرم؟

  • دوربین های اس ال آر: این دوربینها که با اسم عامیانه حرفه ای یا لنزخور بین مردم معروف شدن. بهترین کیفیت تصویر رو بین گزینه ها دارن و این امر به خاطر سنسور بزرگی هست که درشون استفاده شده. البته کیفیتشون تو نور روز و محیط روشن چندان فرقی با دوربین های کامپکت یا سوپرزوم  برای افراد عادی نداره ولی وقتی خورشید غروب میکنه یا داخل اتاق عکس می‌گیرید کیفیت بسیار بهتری رو شاهد خواهید بود. خیلیا فکر میکنند خب ما که عکاس نیستیم پس این دوربینا به درد ما نمیخوره این یه باور اشتباه هست. چون دوربینای اس ال آر حالت تمام اتوماتیک بسیار کارامدی دارند و هر کسی میتونه باهاشون عکس خوب بگیره. تو رنج قیمتی ۳ میلیون تومن دو برند معروف کنن (کانن)* و نایکان (نیکون)* مدل های خوبی ارائه کردند که البته قیمتشون کمی بیشتر از ۳ تومن هست. از بینشون من مدل Nikon D5300 با قیمت تقریبی ۵ میلیون تومان رو ترجیح می‌دم دلیلشم اینه که نایکان در مقایسه با کنن رنگهای اشباع زیباتری برای افراد عادی، که نمی‌خوان عکساشون رو ادیت کنن، ارائه میده. برای افراد عادی که مشکل حمل و نقل ندارند و زوم زیاد هم براشون مهم نیست این دوربین بهترین انتخاب هست. برای مشاهده قیمت و خرید کلیک کنید.

با 2 میلیون چه دوربینی بخرم؟

خب امیدوارم این مطلب بتونه به سوال شما “با ۲ میلیون چه دوربینی بخرم؟” پاسخ بده.

می‌تونید لوازم و تجهیزاتتون رو با خیال راحت از دیجی کالا خریداری کنید. من تمام لوازم عکاسیم رو از دیجی کالا خریدم و از کیفیت خدماتشون خیلی راضی بودم. شاید قیمتاشون ۲۰-۳۰ تومن گرونتر از بازار آزاد باشه ولی عوضش از خدمات پس از فروش و اصالت کالای خریداری شده اطمینان دارید. در بعضی مواقع مشاهده شده بعضی بازاریان حتی باطری دوربین ها رو با باطری تقلبی عوض می‌کنند!!

اگر تبریز زندگی می‌کنید می‌تونید با شرکت در دوره های آموزش عکاسی ما با هر نوع دوربینی عکسهای خیلی خوب بگیرید.

موفق و پیروز باشید.

به روز رسانی: ۱۳۹۷/۰۳/۰۴

5 دیدگاه دربارهٔ «با ۲ میلیون چه دوربینی بخرم؟»

  1. من میخوام ی دوربین بخرم بم پیشنهادی موردو دادن اما چون زیادازش سردرنمیارم میترسم سرم کلاه بره گوشی خودم ۲۴ مگاپیکسله اما داشتن دوربین عکاسی چیزدیگس حالا واقعا اگه موردخاصی هست باقیمت مناسب بم معرفی کنید

  2. با سلام خدمت شما
    لنزهای سوپر واید برای عکاسی منظره (Land Scape) بسیار خوب هستند ولی عکاسی طبیعت شاخه های زیاد دیگه ای هم داره. خب لنز توکینا ساخت ژاپن هست و من تعریف زیادی در مورد این لنز خوندم. این لنز 11-16 با دیافراگم 2.8 هست که میتونه برای عکاسی آسمان شب یا منظره شب هم بسیار خوب باشه. در کل اگر دوربین نخریدید من پیشنهاد می‌کنم یه فول فرم ارزون مثل D610 بخرید و بعد هم لنز تهیه کنید. چون کیفیت فول فرم ها بسیار بهتر از هف فریم هست و بعدا هم می‌تونید به راحتی لنزهارو آپگرید کنید. ولی در صورت خرید این ست، اگر هم بعد ها بدنه فول فرم بخرید، لنزتون رو نمیتونید برای فول فریم استفاده کنید چون این لنز فقط برای APS-C ها طراحی شده. البته اگر بودجه تون در حدود 4 تومن هست همین ترکیب میتونه بهترین باشه.
    موفق باشید.

  3. با عرض سلام و خسته نباشید.
    یه سوالی داشتم به نظر شما واسه این دوربین نیکون d5300 لنز Tonka AT-X pro DC 11-16mm f/2.8 مناسبه؟
    واسه عکاسی از طبیعت میخوام. تعریف این لنزو زیاد شنیدم. البته قیمت لنز از خود دوربین بیشتر میشه. نظرتونو لطفا بفرمائید

دیدگاه‌ها غیرفعالند.